از گزارش های مدیریتی طولانی تا داشبوردهای مدیریتی مفید و خلاصه

گزارش های خسته کننده، با تعداد برگهای زیاد، که عموماً زمان و انرژی زیادی از تهیه کننده و خواننده گزارش میگیرد را به یاد بیاورید. این گزارش ها، عموماً یا به شکل دقیق نوشته نمی شوند و یا به صورت نادقیق خوانده می شوند. گزارش هایی که عموماً به خاطر متن های طولانی، بیشتر در قفسه ها، نگهداری می شوند، و معمولاً کسی به سراغ آن ها نمیرود. این در حالی است که گزارش دادن و گزارش گرفتن را نمیتوان از یک سازمان حذف کرد.

با پیشرفت علم و شروع نسل سوم هوش تجاری، آرام آرام، گزارش های طولانی، جای خود را به گزارش های خلاصه به صورت عدد و رقم و نمودار می دهند. این گزارش ها، همیشه به همراه اطلاعات تکمیلی و یا دانش خواننده گزارش، میتواند روند جاری سازمان یا اداره را به مدیران یا کارشناسان عرضه کند. همچنین این سیستم ها، که به نوعی به سیستم های پشتیبانی از تصمیم نیز معروف هستند، اگر درست استفاده شوند، میتوانند تاثیر به سزایی در بهره وری یک سازمان داشته باشند. همچنین جلوگیری از نشر اطلاعات غلط و به طبع آن جلوگیری تصمیمات غلط نیز، از جمله فواید استفاده از این نوع گزارش ها می باشند. گزارش هایی که عموماً با استفاده از داشبوردهای مدیریتی عرضه می شوند.

داشبوردهای مدیریتی را شاید بتوان یکی از نرم افزارهای حساس در یک سازمان معرفی کرد. زیرا ممکن است یک گزارش نادقیق در یک سازمان،‌ به یک تصمیم غلط منجر شود. این در حالی است که تصمیم گیران یک سازمان،‌ احتمالاً نتایج تصمیمات خود را چند ماه یا حتی چند سال بعد میگیرند. تصمیمات غلط که بر اساس داده های غلط به دست می آیند، احتمالاً همیشه میتوانند مشکل ساز باشند.

مورد گفته شده در بالا و موارده دیگری از این جنس، لزوم یک نرم افزار داشبورد مدیریتی کامل به همراه یک تیم پشتیبان، جهت نصب، استقرار، پشتیبانی و مشاوره و آموزش طراحی KPIهای یک سازمان را نشان می دهد. KPI ها در یک سازمان و تبدیل شاخص ها، نیاز به یک مشاور قدرتمند و باتجربه دارد که هم از سازمان اطلاعات دقیقی داشته باشد و هم توانایی ارتبا با داشبورد های مدیریتی را داشته باشد.

داشبورد مدیریتی نگاه، که توسط مهندسان ایرانی، به صورت بومی نوشته شده است، با پیاده سازی موفق موارد متعدد در سازمان های مختلف، نقاط قوت خود را بهینه کرده و نقاط ضعف خود را نیز کاهش داده است تا به صورت کارا، بتواند با کمترین خطای ممکن، داده های سازمان را در لحظه به مدیران و کارشناسان سازمان، نمایش دهد. همچنین طراحی و مشاوره در زمینه شاخص ها و KPIها، از دیگر توانایی های نگاره در حوزه هوش تجاری و نمایش داده ها می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound