هدف از مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک اساساً با هدف تدوین و اجرای استراتژی های مؤثر است و نقش اساسی هدف مدیریت استراتژیک، موفقیت و پیشرفت سازمان را به دنبال دارد. همانطور که از نام آن پیداست ، این فرایند شامل تصمیم گیری و اجرای تصمیمات استراتژیک برای تحقق اهداف شما می باشد. استراتژی ها لزوماً در طول زمان با توجه به تغییرات محیطی تغییر می یابند اما سازمان های رقابتی باقی می مانند ، استراتژی هایی را توسعه می دهند

تجزیه و تحلیل SWOT

تجزیه و تحلیل SWOT  یکی از انواع چارچوب مدیریت استراتژیک مورد استفاده سازمان به ساخت و تست استراتژی کسب و کار خود است. SWOT شناسایی تجزیه و تحلیل و مقایسه ها trengths و W ضعف یک سازمان با خارجی O pportunities و تی hreats از محیط آن است. تجزیه و تحلیل SWOT عوامل داخلی ، خارجی و سایر عوامل مؤثر بر اهداف و اهداف سازمان را روشن می سازد.

فرایند SWOT به رهبران كمك می كند تا تعیین كنند كه آیا منابع و توانایی های سازمان در محیط رقابتی كه در آن مجبور است عمل كند و استراتژی های مورد نیاز برای موفقیت در این محیط را بهبود می بخشد ، مؤثر خواهد بود.

مزایای مدیریت استراتژیک


تصور می شود که مدیریت استراتژیک دارای مزایای مالی و غیر مالی است. یک فرایند مدیریت استراتژیک به یک سازمان و به ویژه رهبری آن کمک می کند تا درباره آینده خود فکر کند و برنامه ریزی کند ، بنابراین مسئولیت اصلی یک هیئت مدیره را بر عهده می گیرد. مدیریت استراتژیک مسیری را برای سازمان و کارمندان آن تعیین می کند.  و بطور مداوم برنامه ریزی می کند ، فعالیت های یک سازمان را نظارت و آزمایش می کند و منجر به راندمان عملیاتی بیشتر ، سهم بازار و سودآوری می شود.

رشد پایدار تجارت را بدست آورید

در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که شرکتهایی که در مدیریت استراتژیک فعالیت می کنند نسبت به شرکتهایی که فاقد برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک هستند سودآوری و موفق تر هستند.
چه مشاغل کوچک و چه شرکتی باشید ، می توانید از مزایای این نوع مدیریت بهره مند شوید. یک برنامه استراتژیک تضمین می کند که اهداف شما واقع بینانه و منطبق با منابع داخلی شرکت باشند.فرایند مدیریت استراتژیک می تواند به کسب و کار شما در دستیابی به رشد پایدار و کسب مزیت رقابتی کمک کند. در طولانی مدت منجر به عملکرد سازمانی بهتر و تضمین بقای طولانی مدت در بازار می شود. با این رویکرد ، شما درک بهتری از شایستگی های اصلی شرکت خود و نحوه استفاده از آنها برای حفظ رقابت و سودآوری خواهید داشت.

صلاحیت اصلی

صلاحیت اصلی سازمان کاری است که در مقایسه با رقبای خود فوق العاده خوب انجام می دهد. این یک مزیت رقابتی متمایز (مانند تحقیق و توسعه برتر ، تسلط بر کارآیی تولید کانال توزیع فناوری از خدمات به مشتری) را منعکس می کند و این امکان را برای شرکت  به انواع محصولات / بازارها  فراهم می کند تا در نهایت به منافع سفارشی کمک کند. محصولات و  یک ذخیره انحصاری و غیرقابل انحصاری از شرکت است که ماندگار است و نمی توان آن را به راحتی توسط رقبا کپی کرد.

تأمل بر روی فرآیند

مدیریت استراتژیک یک فرایند مداوم است که تجارت و صنایعی را که سازمان در آن دخیل است ارزیابی می کند. رقبای خود را ارزیابی می کند؛ و اهداف را برآورده می کند تا همه رقبای فعلی و آینده را برآورده سازد و سپس ارزیابی مجدد هر استراتژی را انجام دهد.هیچ راهی برای پیش بینی دقیق چند سال آینده وجود نخواهد داشت که بازار برای محصولات یا خدمات شما چگونه خواهد بود ، اما این عدم اطمینان نباید شما را از تجسم نتایج مورد نظر شما باز دارد. پیشرفتی را که در رسیدن به اهداف خود انجام می دهید ارزیابی کنید ، و همچنین اهداف خود را با گذشت زمان ارزیابی کنید. اگر آنها دیگر مفید و مرتبط نیستند ، راه های جدیدی را برای پیشبرد ماموریت و چشم انداز خود بیان کنید.

حرف آخر

مدیریت استراتژیک اساساً با هدف تدوین و اجرای استراتژی های مؤثر است. البته مؤثر آنهایی هستند که به جایگاه برتر بین سازمان و محیط آن و دستیابی به اهداف استراتژی کمک می کنند.  تهیه یک برنامه و تصمیم گیری های استراتژیک ضروری است. تنظیم هدف تنها بخشی از فرآیند است. شما باید بدانید که دقیقاً چه چیزی برای رسیدن به آن اهداف مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound