نقش های اصلی سیستمهای اطلاعاتی

نقش های اصلی سیستمهای اطلاعاتی در یک سازمان تجاری چطور میتواند در رسیدن هدف به آن سازمان کمک نماید؟با ما همراه باشید تا سه نقش اصلی سیستمهای اطلاعاتی در تجارت را بررسی نماییم .سازمان های تجاری همیشه در تلاش هستند تا در صنعت خاص خود رهبر بازار باشند .در مناطقی که عواملی مانند رکود اقتصادی,فشارهای تورمی و افزایش رقابت مانع رسیدن به این هدف شود ,شرکت ها به دنبال استراتژی هایی هستند که منجر به مزیت های رقابتی گردد .یکی از این استراتژی ها پذیرش سیستم اطلاعاتی در داخل شرکت است .سیستم های اطلاعاتی به یک شرکت کمک میکند تا از داده های خود استفاده کافی نماید,حجم کار را کنترل و یا کاهش دهد و با رعایت مقررات جدید به قسمتهای مختلف سازمان کمک نماید .

ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات

امروزه بیشتر شرکتهای تجاری دیگر با استفاده سیستمهای سنتی و چاپ گزارشات و آمار برای تحلیل عملکرد خود مواجه نیستند .این شیوه های کهنه در مدیریت یک شرکت تجاری حتی کوچک هم به هیچ عنوان کارایی ندارد .از طریق استفاده از سیستمهای اطلاعاتی شرکت ها میتوانند از پایگاه داده های پیچیده و جامعی استفاده کنند که میتواند شامل تمام داده های قابل تصور برای شرکت باشد .سیستمهای اطلاعاتی ,اطلاعات را ذخیره و بروز و حتی تجزیه و تحلیل میمایند ,سپس شرکت میتواند از آنها برای تعیین دقیق راه حل های مشکلات فعلی و آینده استفاده نماید .علاوه بر این این سیستمها داده های منابع مختلف را در داخل و یا خارج از شرکت با هم ادغام نمایند و شرکت را با عملکرد داخلی و فرصت ها و تهدید های خارجی بروز نگه دارد .

کمک در تصمیم گیری

موفقیت طولانی مدت یک شرکت به کفایت برنامه استراتژیک آن شرکت بستگی دارد .تیم مدیریتی یک سازمان از سیستمهای اطلاعاتی برای تدوین برنامه های استراتژیک و تصمیم گیری برای طول عمر و شکوفایی سازمان تجاری استفاده مینماید .این تجارت از سیستم اطلاعاتی برای ارزیابی اطلاعات از همه منابع استفاده مینماید .این تحلیل و مقایسه با روند بازار به سازمانها کمک میکند تا کفایت و کیفیت تصمیمات استراتژیک خود را تجزیه و تحلیل نمایند.

کمک به فرایندهای تجاری

یکی از نقش های اصلی سیستمهای اطلاعاتی این است که به شرکت ها کمک میکند تا تعداد بیشتری از سیستمهای ارزش افزوده را در شرکت خود توسعه دهند . به عنوان مثال یک شرکت میتواند سیستمهای اطلاعاتی را با چرخه تولید ادغام نماید تا اطمینان حاصل کند فرایند تولیدبا الزامات مختلف استانداردهای مدیریت کیفیت تطابق دارد یا خیر .پذیرش سیستمهای اطلاعاتی فرایند های تجاری را ساده میکند و فعالیت های غیر ضروری را از بین میبرد .سیستمهای اطلاعاتی کنترل هایی را بر روی کارمندان انجام میدهد و بازدهی آنها را در دوره های مختلف مشخص مینماید .سیستمهای اطلاعاتی وظایف تکراری را حذف مینمایند و دقت را افزایش میدهند و به کارمندان اجازه میدهند روی عملکرد با سطح بالاتر تمرکز نمایند .سیستمهای اطلاعاتی میتوانند از طریق نظارت و مقایسه موثر با معیارهای تعیین شده به برنامه ریزی و اجرای بهتر پروژه کمک نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound