بروز رسانی داشبورد مدیریتی چیست ؟ و چگونه انجام میشود ؟سوالی که امروزه بعد از راه اندازی داشبورد مدیریتی و طراحی آن برای بسیاری از مدیران شرکتهای تجاری کوچک و بزرگ بوجود می آید،آیا باید نرم افزار داشبورد مدیریتی مداوم بروز شود ؟آیا نیازهای شرکت ما با بروز رسانی نرم افزار مرتفع میگردد ؟
بروز رسانی داشبورد مدیریتی ضروری یا غیرضروری
بعد از راه اندازی داشبورد مدیریتی و طراحی صفحات و نمودارها و دستورات مختلف اولین اتفاقی که قرار است بیفتد بی تردید مشاهده نمودارها و صفحات مختلف است . به همین منظور بعد از راه اندازی داشبورد از طریق اینترنت و یک مرورگر به اطلاعات حساب کاربری در داشبورد مدیریتی دست پیدا میکنید .حالا باید با دقت کامل داشبورد را بررسی کنید و مواردی که باعث سهولت کار با منو و صفحات میشود را به تیم اجرایی اعلام نمایید .
مهمترین موارد از جمله امنیت سایت و استفاده از نرم افزار همه باید در بروز رسانی در نظر گرفته شوند . با روشهای مختلف باید اول کل ورژن نرم افزار تست شود و بعد از آن نقاط ضعف بر طرف گردد .
بروز رسانی داشبورد مدیریتی چیست ؟دوباره باز میگردیم به سوالی که در ابتدای این مقاله مطرح شد . به طور کلی اگر بخواهیم بروزرسانی یک داشبورد مدیریتی یا هر نرم افزار دیگری را تعریف کنیم میتوانیم در یک جمله بگوییم (تمام نیازها و سهولت کار کاربران با نرم افزار ) به طور کاملتر یعنی هنگامی که کاربری وارد داشبورد مدیریتی شد (کاربر عادی یا مدیر ) همه گزارشات و نمودارها و … به صورت کامل در اختیار داشته باشد . اینجا منظور ما از همه امکانات دیتا هایی که تبدیل به نمودار شده اند نیست بلکه کارایی بخش های مختلف نرم افزار در قالب کدهای html است .
از لحاظ بصری کاربر باید از امکانات مختلف یک نمودار استفاده کند ,نمودار را در حالتهای مختلف مثل نمودار خطی,دایره ای , جدول و .. تغییر دهد .خروجی اکسل ها بروز باشد .برای اینکه یک داشبورد مدیریتی خوب و بروزرسانی شده داشته باشید باید هر هفته یا دو هفته یکبار آماری از نظرات کاربران در سطوح مختلف بدست آورید و در یک جلسه با مدیران و طراحان نرم افزار تصمیم گیری های لازم را برای بروزرسانی ورژن های جدید داشبورد مدیریتی اتخاذ نمایید .