آینده تجزیه و تحلیل داده ها بعد از کرونا

آینده تجزیه و تحلیل داده ها بعد از پایان اپیدمی کرونا به کجا خواهد رسید ؟ بهتر است بگوییم بعد از کرونا تجزیه و تحلیل تجارت به کجا خواهد رسید ؟

به عقیده بسیاری از تحلیلگران جهان بعد از اپیدمی کرونا دچار اختلال گستره دیجیتالی خواهد شد که بر فرایندهای معمول تجاری تاثیر خواهد گذاشت .با پیدایش ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها اینترنتی شدند و بیشتر مردم مجبور شدند از طریق وبسایت ها یا شبکه های اجتماعی اقدام به خرید و فروش کالا و خدمات نمایند .این امر باعث شد درآمدها و مدل کسب و کار به سمت دارایی های دیجیتال رود و شرکتها مختلف نیز مجبور شوند از سرویس های ابری استفاده کنند و پیوند عمیقی بین تجارت و IT بوجود آید .

با تغییر رفتار مردم و تغییرات گسترده در دنیا قطعا مدل رفتاری در تجارت و کسب و کار نیز تغییر مینماید . برای اینکه آینده تجزیه و تحلیل داده ها را پیش بینی کنیم باید این نکته را در نظر بگیریم که بیشتر شرکتها و کسب و کارها اگر بخواهند در پایان اپیدمی کرونا موفق باشند باید از طریق تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل به مفهوم درست تصمیم گیری (داده محور ) دست یابند .

Analytics of Things

AOT مخفف کلمه Analytics of Things میباشد که در واقع اینترنت اشیا را تجزیه و تحلیل میکند .AOT امروزه به عنوان یک ارزش و یک عامل مهم در دنیا برای شناخت و درک بیشتر داده ها محسوب میشود .سیستم عامل هایی چون تلفن همراه ,خودرو های هوشمند ,کامپیوتر های خانگی , دستگاههای تست سلامتی و … داده های عظیمی تولید میکنند بدون AOT همه این موارد داده های تاریکی هستند که به هیچ عنوان به ما در جهت تصمیم گیری درست کمک نمیکنند .

سیستم عامل های تجزیه و تحلیل مجازی

در زمان گسترش اپیدمی کرونا بسیاری از کسب و کارها به صورت مجازی اداره میشوند و همچنین بسیاری از شرکتها برنامه بلند مدت دورکاری برای حفظ جان کارمندان و فاصله گذاری اجتماعی در سراسر دنیا در نظر گرفته اند .با این محدودیت ها سیستم عامل های تجزیه و تحلیل مجازی در سراسر دنیا محبوب تر شده و مورد استفاده بیشتری قرار گرفته اند .بسیاری از افراد از نرم افزارهای مرتبط با داشبورد مدیریتی نظیر POWER BI برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده مینمایند .

طبق تحقیقات گسترده در دانشگاهای معتبر دنیا ، 90 درصد از داده های شناور در جهان دیجیتال امروز “در دو سال گذشته ایجاد شده است.” این بدان معنی است که سازمانهایی که روی محصولات داده سرمایه گذاری می کنند با استفاده از Analytics میتوانند به روشهای خلاقانه ای دست پیدا کنند و صنایع را به سمت مسیر پیشرفت درست هدایت کنند .

آموزش PowerBIداشبورد مدیریتیهوش تجاریهوش مصنوعی

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound