انتخاب هدف استراتژیک

انتخاب اهداف استراتژیک بیانیه هایی هستند که نشان می دهند چه چیزی در استراتژی سازمانی شما مهمتر است . به عبارت دیگر ، آنها اهدافی هستند که شما سعی می کنید در یک بازه زمانی مشخص-معمولاً 3 تا 5 سال به آنها برسید. اهداف شما به اقدامات و ابتکارات شما مرتبط است .

مشغول چه کاری هستید؟ اگر در صنعتی با رشد سریع مانند فناوری اطلاعات ، خدمات فنی یا ساخت و ساز فعالیت می کنید ، باید اهدافی را انتخاب کنید که با اهداف رشد شما مطابقت داشته باشد و شامل حرکت در جهت مثبت باشد. به عنوان مثال ، ممکن است شامل راه اندازی یک محصول جدید یا افزایش درآمد ناخالص در سال آینده باشد. اگر در یک صنعت با رشد آهسته هستید ، مانند تولید شکر یا تولید زغال سنگ ، اهداف شرکت را انتخاب کنید که بر حفاظت از دارایی های شما و مدیریت هزینه ها تمرکز کند ، مانند کاهش درصد هزینه های اداری, افزایش بهره وری و فروش بیشتر .استفاده از داشبورد مدیریتی به سازمانها این توانایی را می دهد که پیشرفت خود را در جهت اهداف مهم تجسم کنن.

انتخاب هدف استراتژیک 2
انتخاب هدف استراتژیک

اهداف مالی

  • افزایش ارزش سهامداران : هدف اصلی سازمان شما ممکن است افزایش ارزش سازمان شما برای سهامداران ، ذینفعان یا مالکان شما باشد. ارزش را می توان به طرق مختلف تعریف کرد ، بنابراین باید به وضوح تعریف شود.
  • افزایش سود به ازای هر سهم : این هدف نشان می دهد که سازمان شما در تلاش است تا درآمد یا سود خود را افزایش دهد. برای شرکت های سهامی عام ، یک راه متداول برای بررسی این موضوع “سود هر سهم” است. این را می توان به صورت فصلی و/یا سالانه اندازه گیری کرد.
  • افزایش درآمد : درآمد نشان دهنده رشد سازمان شماست ، بنابراین افزایش درآمد نشانه سلامت شرکت است. می توانید با تعریف درآمد از یک منطقه کلیدی در سازمان خود ، این موضوع را بیشتر مشخص کنید.
  • مدیریت هزینه : از طرف دیگر درآمد ، هزینه ها یا هزینه های مربوط به کسب و کار شما است. همانطور که رشد می کنید (یا کوچک می شوید) باید هزینه را به دقت مدیریت کنید – بنابراین این ممکن است یک هدف مهم برای شما باشد.
  • اهرم مالی مناسب را حفظ کنید : بسیاری از سازمانها از بدهی – واژه دیگری برای اهرم مالی – به عنوان یک ابزار مالی کلیدی استفاده می کنند. ممکن است میزان مطلوبی از بدهی وجود داشته باشد که مایل به باقی ماندن آن هستید.
  • اطمینان از رتبه بندی مطلوب اوراق قرضه : برای برخی از سازمانها ، رتبه بندی اوراق بهادار نشانه ای از وضعیت مالی سالم است. این یک هدف منظم برای کارت امتیازی بخش عمومی است.
  • بودجه را متعادل کنید: بودجه متعادل منعکس کننده برنامه ریزی خوب ، بودجه بندی و مدیریت است. همچنین یکی از مواردی است که معمولاً در بخش عمومی – یا در بخشها یا بخشهای دیگر سازمانها دیده می شود.
  • اطمینان از پایداری مالی : اگر سازمان شما در حالت رشد قرار دارد یا دارای شرایط اقتصادی نامشخصی است ، باید مطمئن باشید که از نظر مالی ثبات دارید. گاهی اوقات این به معنای جستجوی منابع درآمدی خارج یا مدیریت هزینه های مناسب عملیات شما است.
  • حفظ سودآوری : این یک هدف محکم در سطح بالا است که تعادل بین درآمد و هزینه را نشان می دهد. اگر سازمان شما به منظور رشد سرمایه گذاری می کند ، ممکن است به دنبال هدفی مانند این باشید که میزان سرمایه گذاری شما را تعیین کند.
  • تنوع و افزایش جریان های درآمد : برخی از سازمان ها از منابع متعدد یا محصولات و خدمات درآمد دریافت می کنند. آنها هدف خود را افزایش درآمد در زمینه های مختلف برای اطمینان از ثبات سازمان و عدم ریسک مربوط به تنها یک جریان درآمد تعیین کردند.

در حالی که همه اهداف فوق برای حفظ یک پایگاه مالی پایدار برای سازمان شما ارزشمند است ، بارزترین اهرم های استراتژیک عبارتند از:

  • افزایش درآمد
  • مدیریت هزینه ها
  • سودآوری را حفظ کنید

با این حال ، اهداف دیگر ممکن است کاربردی تر باشند ، به ویژه اگر سازمان شما به دلیل نیاز به سودآوری نباشد ، بلکه به دنبال بهبود موقعیت مالی خود است. نیازهای خود را با دقت در نظر بگیرید ؛ آیا می خواهید از نظر مالی خودکفا شوید یا شاید منابع خود را به حداکثر برسانید؟ این انگیزه ها باید اهداف مالی را که انتخاب می کنید هدایت کنند

اهداف استراتژیکداشبورد مدیریتیهوش تجاری

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound