اهداف اصلی مدیریت عملکرد چیست ؟ تعیین هدف برای همه سازمانها بسیار مهم است. اهداف نه تنها ظاهر موفقیت شما را مشخص می کنند ، بلکه جهت عملیات روزانه شما را نیز ارائه می دهند و منابع را با اولویت ها هماهنگ می کنند. بدون وجود مجموعه ای از اهداف روشن ، سازمان شما بدون هدف فعالیت می کند.
اهداف مدیریت عملکرد شما – آنهایی که تعیین می کنند سازمان شما در سه تا پنج سال آینده به چه چیزی می رسد – باید بر اساس برنامه استراتژیک کلی شما باشد. بنابراین در حالی که اهداف شما ، و KPI ها و ابتکاراتی که از آنها پشتیبانی می کند ، باید مختص سازمان شما باشد ، برخی اهداف وجود دارد که معمولاً در صنایع استفاده می شود.اهداف نمونه مدیریت عملکرد که در ادامه می آید مطابق با چهار دیدگاه موفقیت مورد استفاده در چارچوب کارت امتیازی متوازن (BSC) تنظیم می شود : مالی ، مشتری ، فرآیندهای داخلی و یادگیری و رشد. و از آنجا که چارچوب BSC به طور مستقیم اهداف را با اقدامات و پروژه ها مرتبط می کند ، به این ترتیب است که اهداف نمونه خود را همراه با نمونه KPI و برخی پروژه ها برای مطابقت ارائه می دهیم.
دسته بندی امور مالی
در زیر سه مثال مربوط به اهداف اصلی مدیریت عملکرد مربوط به امور مالی است. همه آنها در دستیابی به سلامت مالی از اهمیت مساوی برخوردارند.
- افزایش درآمد. هدف خاص شما ممکن است بر رشد در یک نمودار خاص ، محصول ، صنعت یا جغرافیا تأکید کند.
- KPI: درآمد در بازارهای هدف
- ابتکار: بازارهای هدف جدید را شناسایی کنید – فرصتها کجا هستند؟ اگر این پروژه با موفقیت به پایان برسد ، می توان به هدف کلی افزایش درآمد کمک کرد.
- کاهش هزینه ها اهداف متمرکز بر هزینه ممکن است بر هزینه های محصول ، هزینه های اضافی ، هزینه یک کانال تجاری خاص و غیره تأکید کند.
- KPI: هزینه های عملیاتی
- افزایش سود. شرکتهای انتفاعی ممکن است سود هدف تعیین کنند یا برای افزایش حاشیه سود خود تلاش کنند.
- KPI: سود خالص