گزارش استراتژی

گزارش استراتژی چیست ؟

در تجارت همه در مورد اهمیت گزارش استراتژی صحبت می کنند : همه ما می توانیم توافق کنیم که این یک سند ضروری است که تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته و بینشی در مورد اهداف، استراتژی ها و ریسک های اصلی سازمان را ارائه می دهد.

چیزی که هیچ‌کس در مورد آن صحبت نمی‌کند این است که ایجاد آن چقدر سخت است.هزاران ساعتی که سالانه در پشت این مسئله صرف می‌شود، جمع‌آوری و وارد کردن داده‌ها، انجام محاسبات، ساختن نمودارها، و تولید داشبورد توسط تعداد بسیار زیاد کارمندان ماهر که به این کار اختصاص داده شده‌اند. (برای تهیه آن به چند مدرک دانشگاهی نیاز است؟)

حقیقت این است که گزارش استراتژی خود فقط نوک قله است. فرایند گزارش دهی استراتژی مورد نیاز برای ایجاد آن را ارائه “پنهان خطر” میگویند,که تهدیدی به از دست رفتن تلاش برای رسیدن به این هدف است. این فرآیندهای پیچیده ای هستند که سازمان ها را تا حدی تحت تأثیر قرار می دهند که یا نمی توانند ادامه دهند (و تلاش های خود را رها می کنند) یا مجبور به یک وضعیت دائمی ناکارآمدی می شوند که رقابت پذیری آنها را تهدید می کند.

فرآیندی است که داده‌های عملکرد را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به بینش‌های عملی تبدیل می‌کند , که می‌تواند برای پیشبرد سازمان شما مورد استفاده قرار گیرد. آیا در یک ماه یا سه ماهه گذشته به سمت اهداف خود پیشرفت کرده اید؟ چرا و چرا نه؟ چه چیزی ممکن است سد راه باشد؟ پاسخ به این سوالات، که از گزارش‌ها به دست می‌آیند، چشم‌انداز تصویر بزرگی را ارائه می‌کنند که به شما کمک می‌کند برنامه‌های آینده را ترسیم کنید.

گزارش‌های استراتژی کسب‌وکار برای مدیران بسیار ارزشمند هستند، اما (همانطور که می‌دانید) گزارش‌ها به طور جادویی خودشان را ایجاد نمی‌کنند. اگر می‌خواهید گزارش‌های دقیق و مفیدی تهیه کنید، سازمان شما باید فعالیت‌های خاصی را در طول هر چرخه گزارش‌دهی انجام دهد.

جمع آوری داده ها

اولین گام برای نظم بخشیدن به هرج و مرج، جمع آوری داده های لازم است که به شما در نتیجه گیری در مورد عملکردتان کمک می کند. برای بسیاری از سازمان‌ها، این داده‌ها ممکن است در سیستم‌های مالی قدیمی، پلتفرم‌های مدیریت مشتری ، صفحات گسترده مشترک یا حتی زنجیره‌های ایمیل پراکنده شوند. برخی از داده‌ها همچنان در سیستم‌های اصلی به حیات خود ادامه می‌دهند که تنها یک نفر می‌داند چگونه به آنها دسترسی داشته باشد. جمع‌آوری دستی داده‌ها چالش برانگیز و زمان‌بر است، به‌ویژه اگر شامل تعامل با صاحبان داده‌های متعدد در بخش‌ها باشد.

داشبورد مدیریتی

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound