نحوه جمع آوری داده ها

نحوه جمع آوری داده ها

نحوه جمع آوری داده ها : به عنوان اولین گام در فرآیند گزارش دهی استراتژی، جمع آوری داده ها یک قطعه جدایی ناپذیر از پازل است. بدون آن، شما هیچ مبنایی برای نتیجه گیری در مورد عملکرد خود ندارید. اما جمع‌آوری داده‌ها همیشه آنقدر که به نظر می‌رسد ساده نیست. در این مرحله فرصت‌های زیادی برای تاخیر و درجازدن وجود دارد که برخی از آنها می‌توانند بر صحت گزارش عملکرد شما تأثیر بگذارند یا حتی از انجام تجزیه و تحلیل به موقع جلوگیری کنند.

در این مقاله، ما اصول اولیه نحوه جمع‌آوری داده‌ها برای گزارش‌دهی استراتژی – از جمله انواع داده‌ها، منابع داده، و مراحل جمع‌آوری را پوشش می‌دهیم تا در زمان نیاز دقیقاً آنچه را که نیاز دارید داشته باشید. مقاله را بر گزارش KPIهای شما (نه پروژه‌های شما) متمرکز می‌کنیم .

انواع داده ها برای گزارش استراتژی

وقتی صحبت از گزارش استراتژی می شود، جمع آوری داده ها به چه معناست؟

جمع‌آوری داده‌ها فرآیند جمع‌آوری اطلاعات از مکان‌های متفاوت در یک سیستم است، بنابراین شما می‌توانید با حداکثر اطلاعات ممکن تجزیه و تحلیل و تصمیم بگیرید.

سازمان ها داده ها را برای اهداف مختلف جمع آوری می کنند – حسابداری، حسابرسی، گزارش های مالی، گزارش های هیئت مدیره، و غیره. با جمع‌آوری و گزارش‌دهی در مورد آن، می‌توانید بفهمید که آیا کارهای درست را انجام می‌دهید یا نه (و اگر این کار را نکردید مسیر خود را تغییر دهید) و منابع خود را در جایی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید استفاده کنید. اساساً، داده هایی که برای اهداف گزارش استراتژی جمع آوری می کنید، روند تصمیم گیری شما را بهبود می بخشد و شانس دستیابی به اهداف سازمان را افزایش می دهد.

چه نوع داده هایی را باید جمع آوری کنید؟

دو نوع داده برای گزارش استراتژی استفاده می شود: داده های کمی و کیفی . بنابراین، انواع مختلفی از جمع آوری داده ها وجود دارد.

داده های کمی را می توان شمارش یا اندازه گیری کرد و یک مقدار عددی به آن اختصاص داد. نمونه‌هایی از داده‌های کمی درآمد فروش سالانه، ترافیک ماهانه وب‌سایت، و تعداد کارمندان آموزش دیده می‌باشد. از آنجایی که عددی است، این نوع داده ها معمولا در پایگاه داده ها یا صفحات گسترده زندگی می کنند.

به سختی می توانید سازمانی را پیدا کنید که به طور منظم اعداد و ارقام را برای درک عملکرد خود محاسبه نکند، زیرا داده های کمی عینی هستند و جمع آوری آنها نسبتاً سریع و آسان است (حداقل در مراحل اولیه جمع آوری داده ها). اما برای داشتن دید متعادل‌تری از عملکرد، باید داده‌های کیفی را نیز جمع‌آوری کنید.

داده های کیفی تفسیری از چیزی است که معمولاً در نتیجه مشاهده است. این نوع داده ها شامل ایده ها، نظرات و رفتارها (کیفیت ها به جای کمیت ها) است. برای مثال، اگر داده‌های کمی نشان می‌دهد که ضرب‌الاجل‌های پروژه را رعایت نمی‌کنید، می‌توانید برای درک علت اصلی، داده‌های کیفی را از افراد درگیر در فرآیند جمع‌آوری کنید. این نوع داده برای بیان داستان پشت داده های کمی مفید است. به طور خلاصه، این موضوع به این موضوع می‌پردازد که چرا اعداد همان چیزی هستند که هستند.

جمع آوری هر دو نوع داده برای درک کامل نحوه عملکرد کسب و کار شما بسیار مهم است. از هر ابزار جمع آوری که استفاده می کنید، مطمئن شوید که امکان جمع آوری و پردازش داده ها را در هر دو شکل فراهم می کند.

KPI در مقابل پشتیبانی از داده ها

برای گزارش استراتژی، راه مفید دیگری نیز برای دسته بندی داده ها وجود دارد: داده های استراتژیک در مقابل داده های پشتیبانی. اینها را می‌توان زیرمجموعه‌های دسته‌های وسیع بالا در نظر گرفت.

اغلب، شرکت‌ها سعی می‌کنند نقاط جمع‌آوری داده‌ها را برای هر جنبه از کسب‌وکار خود داشته باشند تا به نحوی همه آن را مدیریت کنند. اما این رویکرد به سرعت طاقت فرسا می شود (و بیشتر داده ها نادیده گرفته می شوند). در حقیقت، تنها چند نقطه داده برای درک عملکرد بسیار مهم هستند، و این مواردی هستند که باید روی آنها تمرکز کرد. به این شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI می گویند.

بیشتر داده‌های دیگر، داده‌های پشتیبانی هستند، که اطلاعات مفیدی را در مورد سازمان شما می‌فرستند و ممکن است به شما در بررسی مشکلات نشان‌داده‌شده توسط تحلیل KPI کمک کنند. اما جمع آوری و تجزیه و تحلیل این نوع داده ها به تنهایی برای عملکرد مفید نخواهد بود.

هوش تجاری

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound