تهیه گزارش استراتژی کسب و کار

تهیه گزارش استراتژی کسب و کار و آموزش آن را قصد داریم در این مقاله بیان کنیم .ابتدا باید موارد زیر را انجام دهید.

  • داده های دقیقی را شناسایی و جمع آوری کرد که نشان دهنده پیشرفت در جهت اهداف سازمان شما است.
  • داده ها را برای درک آسان تر ترکیب کرد.
  • داده ها را برای درک بهتر عملکرد ، از جمله آنچه در ماه گذشته رخ داده و چرایی آن، تجزیه و تحلیل کرد .

گزارش های استراتژی کسب و کار: هدف و محتوا

گزارش استراتژی کسب و کار تجزیه و تحلیلی از عملکرد گذشته و بینشی در مورد اهداف، استراتژی ها و ریسک های اصلی سازمان ارائه می دهد. هدف اصلی آن امکان تصمیم گیری برای کسانی است که از آن استفاده می کنند.

برای تهیه گزارش استراتژی کسب و کار باید بدانید که هیچ گزارش استراتژی «یک اندازه متناسب با همه» وجود ندارد – تولید گزارش دقیق مستلزم شناخت مخاطبانتان است. شما احتمالاً حجم زیادی از داده های دارید، اما همه به آن نیاز ندارید یا نمی خواهند همه آنها را ببینند. و نه همه لزوماً مجموعه داده های یکسانی را مشاهده نمی کنند. تیم مدیریت، تیم اجرایی و هیئت مدیره شما همگی به دنبال سطوح مختلف داده خواهند بود. برای مثال، تیم اجرایی می‌خواهد ببیند چه پیشرفتی در جهت اهداف سازمان و هر زمینه‌ای که پیشرفت در آن‌ها از مسیر خارج شده است، حاصل شده است، و یک دفتر مدیریت پروژه ممکن است فقط بخواهد وضعیت پروژه و جزئیات اجرای نقاط عطف کلیدی را بررسی کند.

در اینجا اجزای یک نمونه گزارش استراتژیک آمده است:

1. مروری بر استراتژی

این به تیم بازبینی شما اهداف یا اهداف کلی را یادآوری می کند و به قرار دادن اطلاعات در زمینه کمک می کند.

2. اقدامات

در مرحله بعد، داده‌های مربوط به اقداماتی را نشان دهید که از آن اهداف پشتیبانی می‌کنند. یک نمودار – یا شبکه‌ها، نمادهای رنگی، نقشه‌های حرارتی، داشبورد و غیره – که آخرین داده‌های عملکرد را نشان می‌دهد، همراه با هدفی که به خوانندگان کمک می‌کند تا پیشرفت به سوی آن هدف را تجسم کنند، اضافه کنید. اگر بتوانید نقاط داده و تلاش ها را به اهداف مرتبط کنید، خیلی بهتر است.

گزارش استراتژی کسب و کار: اقدامات - ClearPoint

3. توضیحات

شامل برخی از تحلیل های کیفی ارائه شده توسط شخصی که به داده ها نزدیک است. چرا در خطر از دست دادن یک هدف هستید؟ آیا این به دلیل چیزی فراتر از کنترل شما بود یا در درون آن؟ داده های کیفی به خوانندگان کمک می کند تا تعیین کنند که آیا برای رسیدن به هدف به کمک بیشتری نیاز است یا خیر.

4. توصیه ها

نزدیک‌ترین فرد به داده‌ها («مالک اندازه‌گیری») باید توصیه‌هایی درباره اقدامات بعدی ارائه دهد. این می تواند ادامه دادن به همان مسیر، ایجاد یک نوع تعدیل، آوردن منابع اضافی یا آماده شدن برای از دست دادن هدف باشد.

5. پروژه ها

بسته به مخاطبان، ممکن است بخواهید اطلاعاتی را در مورد آنچه که برای دستیابی به اهداف روی آن کار می کنید درج کنید – اینها پروژه های شما هستند (که به عنوان ابتکارات نیز شناخته می شوند). اطلاعات سطح بالا در مورد جدول زمانی، درصد تکمیل، هزینه ها و نقاط عطف ارائه دهید.

گزارش استراتژی کسب و کار: داشبورد پروژه - ClearPoint

6. آیتم های اقدام

در طول جلسه بررسی استراتژی، شما باید هر تصمیم یا اقدامی را در نظر بگیرید. وظایف به‌دست‌آمده باید تحویل‌پذیرهای واضحی داشته باشند که بیانگر آنچه باید انجام شود و تاریخ سررسید زمانی که مالک باید آیتم اقدام را تکمیل کند، باشد. برای گزارش‌های مدیریتی آینده، با این فهرست از موارد اقدام جلسه قبلی شروع می‌کنید.

4 نکته برای ایجاد گزارش های استراتژی کسب و کار درجه یک

برای اطمینان از اینکه گزارش های شما همچنان موثر هستند، ماه به ماه:

آن را ساده نگه دارید. فقط مهم‌ترین داده‌هایی را که به مخاطبان شما مرتبط است، بگنجانید، اما مطمئن شوید که گزارش‌های شما به خوانندگان اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز به توضیح بیشتر، به داده‌های پشتیبانی بپردازند.

زمینه را فراهم کنید. داده‌های کمی عالی هستند، اما شامل داده‌های کیفی نیز می‌شوند – داستان‌هایی که زمینه‌ای را در مورد اینکه چرا داده‌ها همان چیزی هستند ارائه می‌دهند.

زیباش کن نام تجاری و قالب بندی جذاب کمک زیادی به حرفه ای جلوه دادن گزارش شما می کند، به خصوص اگر آن را به هیئت مدیره یا تیم اجرایی تحویل دهید. (به ما اعتماد کنید – آنها متوجه خواهند شد.)

تا آنجا که ممکن است فرآیند را خودکار کنید. نرم افزار گزارش به طور خودکار گزارش ها را تولید می کند و حتی آنها را قبل از جلسات برنامه ریزی شده شما توزیع می کند، بنابراین شرکت کنندگان می توانند با آنچه در مورد بحث قرار می گیرد آشنا شوند.

داشبورد مدیریتی

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound