نقشه استراتژی چیست؟

نقشه استراتژی چیست؟ یک نقشه استراتژی به شما کمک می کند تا اولویت ها و اهداف سازمان خود را به ترتیب مناسب انجام دهید. این یک ابزار فوق‌العاده مؤثر و مفید برای به کارگیری در طول فرآیندهای برنامه‌ریزی استراتژیک و اجرا است. در این مقاله، تعریفی از نقشه استراتژی ارائه می دهیم، نحوه ساختن نقشه را بررسی می کنیم و توضیح می دهیم که چرا استراتژی شما بسیار مهم است.

نقشه استراتژی چیست (و آیا به آن نیاز دارید)؟

نقشه استراتژی نمایشی بصری از کارهایی است که سازمان شما باید در چهار حوزه (که «چشم انداز» نیز نامیده می شود) به خوبی انجام دهد تا بتواند استراتژی خود را با موفقیت اجرا کند. نقشه در طول فرآیند برنامه ریزی استراتژیک ایجاد می شود و به عنوان یک ماده مرجع اولیه در جلسات بررسی و بازبینی استراتژی دوره ای استفاده می شود.

چهار حوزه نشان داده شده در نقشه استراتژی به عنوان بخشی از چارچوب امتیازی متوازن آنها برای برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک توسعه داده شد. آنها عبارتند از:

  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • مشتری
  • فرآیندهای داخلی
  • مردم / یادگیری و رشد

نقشه استراتژی چیست؟ دو دیدگاه بالا را می‌توان به‌عنوان «آنچه به دست می‌آوریم » توصیف کرد، در حالی که دو دیدگاه پایین بیشتر درباره «آنچه در حال انجامش هستیم » است. راه دیگری برای توضیح این موضوع این است که دو دیدگاه پایین، اهداف و فعالیت های پیشرو و دیدگاه های برتر، اهداف و شاخص های عقب مانده هستند. در حالی که یک نقشه را می توان از بالا به پایین یا از پایین به بالا خواند، «داستان» استراتژی معمولاً زمانی که از پایین به بالا خوانده می شود بهتر جریان می یابد زیرا آنچه انجام می دهید مستقیماً بر آنچه به دست می آورید تأثیر می گذارد.

در طول فرآیند برنامه ریزی، ساختار چهار دیدگاه شما را وادار می کند تا در مورد آنچه که می خواهید انجام دهید و چگونه به آن خواهید رسید فکر کنید. نقشه‌های استراتژی به شما کمک می‌کنند تا اهداف کلیدی را شناسایی کرده و شکاف‌های موجود در استراتژی خود را قبل از اینکه هر چیزی را تعیین کنید و شروع به اجرا کنید، کشف کنید. این نقشه‌ها همچنین به نشان دادن چگونگی ایجاد ارزش استراتژیک از منابع ناملموس شرکت – از جمله دانش کارکنان و روابط با مشتری کمک می‌کنند.

در دراز مدت، می توانید از نقشه های استراتژی برای آزمایش روش های دستیابی به اهداف خود نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید یک فرآیند مدیریت مشتری خاص یا آموزش داخلی ارزش بیشتری ایجاد می‌کند و درآمد اضافی ایجاد می‌کند، می‌توانید تاکتیکی را برای آزمایش تئوری اجرا کنید. یک سال بعد در طول بررسی استراتژیک سالانه خود، می توانید اجرا و پیشرفت به سمت هدف را ارزیابی کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را تنظیم کنید. به طور خلاصه، نقشه استراتژی به شما کمک می کند تا پیشرفت را پیگیری کنید و از همسویی در مراحل اجرا اطمینان حاصل کنید.

شاید مهم‌تر از همه، نقشه‌های استراتژی به کارکنان این درک را می‌دهند که چگونه مشاغلشان به اهداف استراتژیک و سطح بالا کمک می‌کند. وقتی تیم‌ها بدانند که تلاش‌هایشان به اهداف کلی سازمان کمک می‌کند، یک محرک بزرگ بهره‌وری و تقویت روحیه است

ابزارهای هوش تجاریداشبورد مدیریتی

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound