الگوهای داشبورد مدیریتی فروش ردیابی عملکرد تیم های فروش و نمایندگان را آسان می کند و همچنین می تواند بینشی در مورد تیم فروش فعلی ارائه دهد. با ترکیب اطلاعات عملیاتی و استراتژیک، این داشبوردها می توانند اهداف دوگانه کمک در برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت را برآورده کنند. این داشبوردها همچنین با جمعآوری اطلاعات کلیدی در یک مکان با دسترسی آسان، تصمیمگیری مبتنی بر داده را تسهیل میکنند.
داشبوردهای فروش همچنین مکان مناسبی برای نمایش اهداف فروش برای نمایندگان فردی و کل سازمان هستند. داشبوردها همچنین بینشی از پیشرفت افراد و تیم در جهت اهداف ماهانه، فصلی و سالانه مربوطه را ارائه می دهند.
سازمان ها باید درک خوبی از خط فروش فعلی خود داشته باشند تا بتوانند فروش خود را بهینه کنند. تجسم میزان فروش یک سازمان راه بسیار خوبی برای فروش است تا به سرعت آنچه را که در بخش آنها اتفاق می افتد پیگیری کند. به عنوان مثال، بسیاری از بخشهای فروشش خود را از طریق اکسل دنبال میکنند، که وقتی یک سازمان صدها مشتری بالقوه دارد، میتواند دلهرهآور باشد. با این حال، با استفاده از داشبورد مدیریتی، یک سازمان میتواند دادههای اکسل خود را با هم همگامسازی کند و سپس نمودارهای قابل فهمی ایجاد کند که زمینه بهتری از ساعت وقوع در فروش آنها را فراهم کند.
برای یک سازمان بسیار مهم است که معیارهای کلیدی عملکرد فروش را به روز نگه دارد تا بتواند فروش بیشتری را افزایش دهد. اگر سازمانی از بهروزرسانی معیارها عقب بماند، مجبور میشود با دادههای نادرست تصمیمات استراتژیک بگیرد که اغلب منجر به کاهش فروش میشود. به عنوان مثال، اگر سازمانی سعی کند بر اساس داده های دو ماه قبل به تعداد نماینده فروش تلفنی برای ماه آینده پیش بینی کند ، در معرض خطر کمبود یا بیش از حد کارکنان در ماه قرار می گیرد. با به روز رسانی مداوم معیارهای کلیدی و قابل مشاهده بودن آن اطلاعات، بخش های فروش بهتر می توانند تصمیمات مبتنی بر داده ها را اتخاذ کنند. گنجاندن دادههای کمی و کیفی در این معیارها میتواند به بخشها کمک کند تا زمینه بیشتری در معیارهای عملکرد خود داشته باشند.