نرم افزار مدیریت پروژه بازاریابی چقدر برای کسب و کار ما دارای اهمیت است ؟اگر از همان ابتدا کنترل یک پروژه را در دست نگیرید، اوضاع ممکن است به هم ریخته شود. هر کمپین بازاریابی مشخص دارای بخشهای متحرک و افراد درگیر زیادی است – از کپیرایترها گرفته تا طراحان – که به شانس واگذار میشود. با این حال، اساساً این همان کاری است که شما بدون مدیریت پروژه مناسب انجام می دهید.
عنوان شغلی رسمی شما ممکن است “مدیر پروژه” نباشد ، اما این همان چیزی است که بسیاری از مشاغل بازاریاب به آن منتهی می شوند. مردم را دور هم جمع می کنند. آنها کمپین ها را برنامه ریزی می کنند. آنها مطمئن می شوند که همه چیز به صورت هماهنگ و روی برند کار می کند. کار آسانی نیست ولی ابزارهای مناسب می تواند آنرا آسان کند.
چرا باید از نرم افزار مدیریت پروژه بازاریابی استفاده کنید؟
بازاریابان با تجربه می دانند که ایجاد عناصر یک کمپین یک چیز است. مدیریت آن کمپین کاملاً چیز دیگری است. داشتن همه موارد خوب است، اما برای موفقیت یک پروژه باید آنها را هماهنگ کرد. اینجاست که نرم افزار مدیریت پروژه وارد می شود.
انواع مختلف نرم افزارهای مدیریت پروژه ویژگی های متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند. سه نوع ابزار نرم افزاری وجود دارد که معمولاً برای مدیریت پروژه استفاده می شود که هر کدام هدف خاص خود را دارند:
- نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite به شما امکان می دهد پست های رسانه های اجتماعی را در برنامه های مختلف خودکار و زمان بندی کنید. این ابزارها همچنین میتوانند به شما در تجزیه و تحلیل تعاملی که از آن مخاطبان دریافت میکنید کمک کنند تا مشخص کنید کمپین شما چقدر خوب عمل میکند.
- نرم افزار گردش کار و مدیریت پروژه بر برنامه ریزی، ردیابی وظایف، زمان بندی و تخصیص منابع برای یک پروژه تمرکز دارد. این توابع مهم هستند، اما برای ایجاد یک کمپین واقعاً یکپارچه باید با ابزارهای دیگر جفت شوند.
- پلتفرم های بازاریابی محتوا (CMP) به مدیریت تولید محتوا و کمپین ها کمک می کنند. آنها با تولید سرنخ با محتوا درآمد ایجاد می کنند و به نفع بازاریابان هستند.
یک راه حل نرم افزاری واقعا عالی همه این ویژگی ها را در یک مکان در اختیار شما قرار می دهد. آن را انجام دهید، و نتایج خود را بررسی کنید. این شش حوزه هستند که نرم افزار مدیریت پروژه خوب می تواند به کسب و کار شما کمک کند.
- همکاری
- شفافیت
- هماهنگی
- سازمان
- بهره وری
- مدیریت منابع