تجزیه و تحلیل هوش تجاری

تجزیه و تحلیل هوش تجاری چگونه انجام میگیرد و آیا باید به طور متناوب ابزارهای هوش تجاری را تجزیه و تحلیل کرد ؟

هوش تجاری بر اساس فرهنگ داده قدیمی ساخته شده است که به کارشناسان فنی متکی است.همانطور که تکنولوژی تکامل یافت و ابزارها آسان تر شدند، پیشرفت BI به گزارش ها و داشبوردهایی که توسط کارشناسان جدید – تحلیلگران ارائه می شد، منتقل شد. این امر تجزیه و تحلیل‌ها را در دسترس‌تر می‌کند، اما هنوز اطلاعات بینش داده‌های سرویس را در سراسر تجارت به واقعیت تبدیل نمی‌کند. دلیل این امر این است: به جای استفاده از فناوری برای قرار دادن داده ها در مقابل افرادی که قبلاً کار می کنند، ما همچنان از کاربران می خواهیم که برنامه های تجاری خود را ترک کنند و برای پاسخ به ابزارها یا داشبوردهای اختصاصی مراجعه کنند.

این فرآیند مختل کننده و ناکارآمد است و اغلب باعث می شود کاربران آن را به طور کامل حذف کنند. داشبوردها دارای فرآیندهای تحلیلی داخلی نیستند. آنها اطلاعات را به اشتراک می گذارند، اما اقدامات توصیه شده را در لحظه مناسب یا در جریان کاری تصمیم گیرندگان ارائه نمی دهند. متخصصان کسب و کار دقیقاً همین را می خواهند: آنها یک پاسخ نهایی و توصیه هایی در مورد کارهای بعدی می خواهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند داده‌ها و بینش‌های عملی را در مواردی که به آسانی قابل هضم هستند در مقابل نیاز به جستجو برای یافتن پاسخ در داشبوردها و گزارش‌ها داشته باشند. و حقیقت این است که آنها در حال کاوش هستند. داشبوردها اغلب برای پاسخگویی به چندین سؤال بسیار گسترده هستند، سفارشی کردن آنها بسیار دشوار است.

روانشناسان تخمین می زنند که ما روزانه به طور متوسط ​​35000 تصمیم می گیریم. ما به عنوان مصرف کننده، بسیاری از این تصمیمات را با کمک تجزیه و تحلیل داده ها می گیریم، حتی اگر متوجه آن نباشیم. ما برای یافتن اطلاعاتی در مورد الگوهای ترافیک، اهداف ورزشی، عادات هزینه‌های مالی و موارد دیگر به دستگاه‌های هوشمند خود مراجعه می‌کنیم. اغلب، این بینش‌ها به‌طور خودکار در برنامه‌هایمان و گاهی قبل از اینکه بدانیم به آن نیاز داریم به ما می‌رسند. در نتیجه، به لطف داده های شخصی سازی شده، تصمیمات آگاهانه تری می گیریم.

تصمیم گیری در کسب و کارها نیز باید اینگونه باشد.

برای پیشرفت تجزیه و تحلیل، باید داشبوردها را گسترش دهیم یا اطلاعات شخصی سازی شده را به تصمیم گیرندگان بیشتری ارائه کنیم.

ابزارهای هوش تجاریهوش تجاری

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound