حفظ جریان کار :همه انواع کسب و کارها برای اینکه واقعاً کاربردی باشند و پتانسیل مقیاس پذیری داشته باشند، نیاز به گردش کار دارند. هنگامی که مشغول خدمات رسانی به مشتریان هستید، تمرکز روی و حفظ فرآیندهای پشت صحنه ممکن است دشوار باشد، بنابراین جریان های کاری تعریف شده و به روز شده حتی مهم تر از صنعت غیرمشتری هستند.
انواع گردش کار مناسب را تنظیم کنید
مطمئن شوید که از یک نوع گردش کاری استفاده می کنید که برای فرآیند تکرار شونده ای که می خواهید به آن دست یابید منطقی است. برخی از گردش کارها برای کارهای کوچک روزانه اعمال می شود و برخی دیگر عملکردهای تجاری بزرگتری را ارائه می دهند. تنظیم صحیح گردش کار از همان ابتدا به آنها شانس بیشتری برای ماندگاری طولانی می دهد، مهم نیست چه کسی آنها را اجرا می کند.
واگذاری تکالیف به وضوح
یک گردش کار ثابت تنها زمانی مفید است که مشخص کند چه کسی مسئول هر مرحله است. تفویض اختیارات شفاف برای پاسخگویی تیم شما و شناسایی منشأ هر گونه تنگنا کلیدی است. بسته به اندازه و ساختار کسب و کار شما، افراد واگذار شده ممکن است تغییر کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد سیستمی برای نگهداری سوابق افرادی داشته باشید که در حال حاضر به آنها اختصاص داده شده است و اینکه آیا هر فرد تنها مسئول یک کار یا کل گردش کار است.
ایجاد پروتکل آموزشی و بازآموزی منسجم
گردش کار فقط به اندازه افرادی که آنها را ادامه می دهند مؤثر است. همانطور که کارکنان شما رشد میکنند و نقشها تغییر میکنند، باید رویه عملیاتی استانداردی باشد که جریان کار را مجدداً بررسی کنید. این باید بخشی از آموزش استخدامی جدید شما باشد، اما در حین پذیرش مشتریان جدید و متفاوت یا جریان های کاری تکراری، انجام دوره های بازآموزی منظم نیز ضروری است. هر چه کسب و کار شما پیچیده تر شود، مهم تر است که تیم خود را با تکالیف خود راحت نگه دارید و از مشارکت آنها در تصویر بزرگ آنچه کسب و کار شما به دست می آورد آگاه باشید.