ابزارهای مدیریت پروژه به دو قسمت تقسیم میشود :1-برای مشاوران 2-جهت بهره وری بهتر برای شرکتهای تجاری.
مشاوران تمایل زیادی به حل مشکلات مشتریان دارند.برای مشتریان شما نیازمند حجم قابل توجهی از تحقیق، تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل داده ها و همکاری است.
در نتیجه، شما و تیمتان ممکن است زمان کافی برای تمرکز بر روی سیستم هایی که برای پشتیبانی از این حجم کاری سنگین نیاز دارند را نداشته باشید، و مدیریت پروژه را یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار خود نمی دانید.
با این حال، مزایای قابل توجهی از مدیریت پروژه عمدی وجود دارد که در صنعت مشاوره اعمال می شود.
چرا شرکت شما به ابزارهای مدیریت پروژه برای مشاوران نیاز دارد؟
تیم شما بدون شک در حال حاضر پروژه های زیادی را مدیریت می کند، اما مانند بسیاری از مشاغل کوچک، ممکن است شما این کار را به صورت تکه تکه انجام دهید. اگر وظایف، زمان و پیشرفت را در مکانهای مختلف ردیابی میکنید یا اصلاً انجام نمیدهید، شرکت شما میتواند دید مفید و پتانسیل سود را از دست بدهد.
هنگامی که یک پلتفرم فناوری را پیاده سازی می کنید که به طور خاص برای شرکت های مشاوره ساخته شده است، می توانید ناکارآمدی های پنهان را اصلاح کنید، بررسی کنید که تیم شما چگونه وقت خود را صرف می کند و کیفیت ارتباطات مشتری را بهبود بخشد.
برترین ابزارهای مدیریت پروژه مشاوره
- Accelo
- BigTime
- ClickUp
- Scoro
- Trello
- Wrike
1. Accelo
Accelo یک پلت فرم مدیریت کار مشتری سرتاسر است که برای کمک به مشاغل خدمات حرفه ای در خودکارسازی وظایف ، بهبود دید و افزایش سود ساخته شده است.
در حالی که شامل مدیریت پروژه قوی است، Accelo راه حل هایی را برای تمام مراحل کار مشتری، از جمله فروش و نقل قول ، مدیریت ارتباط با مشتری، پشتیبانی مشتری و بلیط ، صورتحساب و مدیریت نگهدارنده ارائه می دهد.
ویژگی های کلیدی
- ویژگی های قوی به مدیریت پروژه محدود نمی شود
- ردیابی نگهدارنده برای مدیریت آسان روابط مداوم مشتری
- گردش کار قابل تنظیم
- جریان فعالیت های اخیر برای هر مشتری و پروژه
طرفداران
- دید واضح برنامه ریزی و استفاده کارکنان
- ضبط ایمیل از ارتباط ثابت مشتری پشتیبانی می کند
منفی
- برای مشاغلی که فقط به دنبال مدیریت پروژه هستند ایده آل نیست (شامل محصولات اضافی برای پشتیبانی از کل سفر مشتری)
- قالب های قابل تنظیم ممکن است برای شرکت های مشاوره ای که از قالب پروژه استاندارد استفاده می کنند مناسب نباشند
2. BigTime
BigTime یک نرمافزار حرفهای اتوماسیون خدمات (PSA) است که بینشهای بیدرنگ درباره تخصیص منابع را به کسبوکارها ارائه میدهد. این پلتفرم مدیریت پروژه ها، پیگیری زمان قابل پرداخت و تولید گزارش های دقیق را آسان می کند.
ویژگی های کلیدی
- ردیابی زمان، صورتحساب و صورتحساب
- با طیف گسترده ای از ابزارهای رایج ادغام می شود
- گزارش ها و داشبوردهای سفارشی
- توصیه های زمان بندی خودکار بر اساس در دسترس بودن
طرفداران
- گزینه ای برای تعیین وظایف به چند نفر
- پردازش پرداخت داخلی با کیف پول BigTime
منفی
- بدون نمای کلی از پیشرفت پروژه و بودجه
- هیچ آزمایشی رایگان به راحتی در دسترس نیست
3. ClickUp
ClickUp یک پلت فرم مدیریت پروژه مدرن است که همکاری با ویژگی هایی مانند تخته سفید، نمودار گانت و تابلوهای کانبان را تشویق می کند. از پروژه های مدیریت وظایف و ردیابی گرانول برای بخش های مختلف به طور همزمان پشتیبانی می کند.
ویژگی های کلیدی
- ردیابی هدف
- تاییدیه های چند لایه
- نمایش های قابل تنظیم
- نمودار گانت و تابلوهای کانبان
طرفداران
- قابل استفاده برای تیم های کمتر از پنج کارمند
- برنامه های داخلی برای سفارشی کردن مدیریت کار
منفی
- برای مشاغلی که از رویکرد مدیریت پروژه چابک استفاده نمی کنند ایده آل نیست
- کاربران این پلتفرم را “باگی” می نامند و از پشتیبانی مشتری ناراضی هستند
4. اسکورو
Scoro یک پلت فرم مدیریت پروژه سیستم محور است که به شرکت های مشاوره و سایر ارائه دهندگان خدمات حرفه ای در مدیریت پروژه های پیچیده کمک می کند. بهره وری تیم را با قالب های پروژه سفارشی و ادغام های فراوان بهبود می بخشد.
ویژگی های کلیدی
- داشبورد KPI برای ردیابی ساده هدف
- بسته های کار برای کاهش زمان ایجاد پروژه
- چندین زبان برای فاکتورها، قیمت ها، قراردادها و موارد دیگر
- قالب های قابل تنظیم برای گردش کار منحصر به فرد
طرفداران
- مفید برای مشاغلی که به توانایی برنامه ریزی خودکار پروژه های تکراری نیاز دارند
- بهترین برای کسب و کارهایی که به دید واضح KPI اهمیت می دهند
منفی
- هزینه بیشتری نسبت به سایر ابزارهای مدیریت پروژه دارد
- به اندازه برخی از پلتفرم های نرم افزاری قابل مقایسه نیست
5. Trello
Trello یک نرم افزار مبتنی بر وب کاربر پسند است که بر اساس روش Kanban مدیریت پروژه ساخته شده است. همکاران بر روی کارتهای وظیفه ارتباط برقرار میکنند، که میتوانند با کشیدن و رها کردن آنها به لیستهای سفارشیشده مختلف، با پیشرفت هر کار در طول فرآیند پروژه.
ویژگی های کلیدی
- چند نفر واگذار شده در هر کارت وظیفه
- حرکت لیست خودکار و تکالیف تیم
- لیست وظایف، تصاویر، فایل ها و نظرات در مورد هر کار
- اپلیکیشن موبایل برای آیفون و اندروید موجود است
طرفداران
- نسخه رایگان با امکانات محدود
- برای کاربران غیرمسلط به فناوری و تیم های راه دور خوب است
منفی
- برای تیم هایی که گردش کار آنها با روش Kanban کار نمی کند قابل استفاده نیست
- به گفته برخی از کاربران ، نماهای فهرست ممکن است به هم ریخته و گیج کننده شوند
6. Wrike
Wrike یک ابزار مدیریت کار است که ارتباطات داخلی و خارجی را برای تیمهایی در اندازههای مختلف یکپارچه میکند. این رابط پیشرفت پروژه را در یک نگاه فراهم می کند و پیشرفت هدف را برای چندین تیم در یک سازمان ردیابی می کند.
ویژگی های کلیدی
- تگ ها و فیلدهای سفارشی
- نماهای گزارش دهی قوی و قابل تنظیم
- از همکاری بین بخش پشتیبانی می کند
- داشبوردهای قابل اشتراک گذاری
طرفداران
- برای مدیریت همزمان پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت خوب است
- در زمان جذب کارکنان جدید صرفه جویی می شود
منفی
- کاربران ادعا می کنند که یک منحنی یادگیری شیب دار وجود دارد
- فقدان قابلیت های حسابرسی می تواند برای تیم های بزرگ مشکل ساز باشد