مرز سالم با مشتری مایه حیات هر کسب و کار خدمات حرفه ای است، اما به هیچ وجه کامل و آسان نیست. این ارتباطات حیاتی می توانند در برابر مشکلات مشابه با انواع دیگر روابط آسیب پذیر باشند.یکی از مسائل رایج ترس از دست دادن طرف مقابل در یک رابطه مهم است. اینکه بخواهید مشتریان خود را خشنود کنید تا به هر قیمتی از این ضرر جلوگیری کنید، می تواند تیم شما را خالی کند. در عوض، آگاهی از مرزهای حرفه ای مناسب و نحوه برقراری ارتباط با آنها مفید است.
مرز سالم با مشتری در یک زمینه تجاری چگونه به نظر می رسند؟
«شما باید فرآیندهای قوی و پایبندی قوی به آن فرآیندها داشته باشید . در حالت ایده آل، اینها باید قبل از بروز مشکل ایجاد شوند.
متأسفانه، اکثر صاحبان مشاغل نیاز به مرزها را تشخیص نمی دهند تا زمانی که مشکلی برای مشتری پیش بیاید. این اغلب در اوایل اتفاق می افتد زیرا همه درها باز است و تنها چیزی که ممکن است به آن اهمیت دهید ورود پول است.
در حالی که این طبیعی است، به این معنی است که شما احتمالاً به روشی سخت یاد خواهید گرفت که خیلی چیزها را برای خیلی کم می بخشید. همانطور که شرکت ها بالغ می شوند، آنها تمایل دارند مزایای داشتن مرزها را ببینند: کنترل هزینه ها و افزایش ظرفیت.
همانطور که در زندگی شخصی خود به مرزها نیاز دارید، در تجارت نیز به آنها نیاز دارید. آنها فقط کمی ساختارمندتر هستند.
چگونه به کارمندان آموزش می دهید تا مرزها را با مشتریان اعمال کنند؟
رابرت: “شما باید بر اساس محدودیتهای کاری که میخواهید انجام دهید، در مورد مرزها تصمیم بگیرید. سپس، به تیم خود اجازه دهید تا زمانی که سناریوهای خاصی پیش میآیند، جایی که این محدودیتها کاملاً کافی نیستند، خود را تنظیم کنند.
اول، آموزش در مورد مرزها باید بر انتقال پایه فرآیندها و انتظارات شما به مشتریانی متمرکز شود که ناراحت هستند یا خواسته های غیرمنطقی را بیان می کنند. زمانی که پایگاه مشتریان شما رشد می کند، ثبات در سیاست ها کلیدی است. و قول دادن بدون به خاطر سپردن آن فرآیندها مشکلات بزرگتری را برای همه ایجاد می کند.