SLA چیست ؟ یک توافق نامه سطح خدمات (SLA) سطح خدمات مورد انتظار مشتری از یک تامین کننده را تعریف می کند، معیارهایی را که با آن خدمات اندازه گیری می شود، و در صورت عدم وجود سطوح خدمات مورد توافق، راه حل ها یا جریمه ها را مشخص می کند. به دست آورد. معمولاً SLA ها بین شرکت ها و تامین کنندگان خارجی هستند، اما ممکن است بین دو بخش در یک شرکت نیز باشند.
به عنوان مثال، SLA یک شرکت مخابراتی ممکن است 99.999 درصد در دسترس بودن شبکه را نوید دهد (برای افرادی که از نظر ریاضی تمایلی ندارند، که تقریباً پنج و ربع دقیقه در سال از کار افتاده است، که، باور کنید یا نه، ممکن است برای برخی هنوز خیلی طولانی باشد. کسب و کار)، و به مشتری اجازه دهید تا در صورت عدم دستیابی به آن، معمولاً در مقیاس کشویی بر اساس بزرگی نقض، پرداخت خود را با درصد معینی کاهش دهد.
چرا به SLA نیاز دارم؟
SLA ها بخشی جدایی ناپذیر از قرارداد فروشنده فناوری اطلاعات هستند. یک SLA اطلاعات مربوط به همه خدمات قرارداد و قابلیت اطمینان مورد توافق مورد توافق آنها را در یک سند واحد جمع آوری می کند. آنها معیارها، مسئولیت ها و انتظارات را به وضوح بیان می کنند تا در صورت بروز مشکلاتی در خدمات، هیچ یک از طرفین نتوانند ادعای بی اطلاعی کنند. این تضمین می کند که هر دو طرف درک یکسانی از الزامات دارند.
هرگونه قرارداد مهم بدون SLA مرتبط (که توسط مشاور حقوقی بررسی شده است) در معرض سوء تعبیر عمدی یا سهوی است. از هر دو طرف در قرارداد محافظت می کند.
در حالت ایدهآل، SLAها باید با اهداف فناوری یا تجاری تعامل هماهنگ باشند. عدم هماهنگی می تواند تأثیر منفی بر قیمت معامله، کیفیت ارائه خدمات و تجربه مشتری داشته باشد.