مزایای کلیدی داشبورد

مزایای کلیدی داشبورد هدف از داشبورد BI این است که به کاربران تجاری کمک کند تا با جمع‌آوری، ادغام و تجزیه و تحلیل داده‌هایشان – و البته تجسم آن‌ها به روشی معنادار، تصمیم‌های آگاهانه‌تری بگیرند. هدف آنها ساده کردن تجزیه و تحلیل پیچیده حجم عظیمی از اطلاعات، برای جلوگیری از از دست دادن هر روند یا الگوی است. اغلب به اندازه کافی، آنها در یک جدول نامتناهی از اعداد و ارقام نادیده گرفته می شوند یا نادیده گرفته می شوند، و پتانسیل چنین داده هایی دست نخورده باقی می ماند.

داشبوردهای BI داده ها را به طور منسجمی سازماندهی می کنند و در عین حال هرگونه درهم ریختگی احتمالی را که می تواند هنگام کار با مجموعه های پیچیده اطلاعات در حین استفاده از ابزارهای هوشمند پیشرفته در استراتژی های مختلف شما ایجاد شود، کاهش می دهد. با استفاده از نمایش‌ها و ابزارهای بسیار بصری، می‌توانید نمودارها، نمودارها و سایر ابزارهای تجسم قدرتمندی را تولید کنید که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را تفسیر کنید و آن‌ها را به بینش‌های عملی تبدیل کنید که از جهات مختلف به نفع شرکت شما خواهد بود. برای تشریح ارزش بی‌نظیر ایجاد چنین داشبوردی، در اینجا مزایای اصلی استفاده از آنها آورده شده است:

مزایای کلیدی داشبورد

شناسایی روند: آن‌ها به کسب‌وکارها در سراسر بخش‌ها قدرت می‌دهند تا روندهای مثبت مرتبط با انبوهی از فعالیت‌های تجاری را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند، در حالی که روندهای منفی را برای بهبود کارایی سازمانی جدا و اصلاح می‌کنند.

افزایش کارایی: برای بهترین نتایج، تصمیم‌گیری باید همیشه بر اساس داده‌های درست باشد – و داشبورد تجزیه و تحلیل کسب‌وکار به شما امکان می‌دهد به این هدف برسید. آنها با ارائه بینش های مرتبط در زمان واقعی کارایی را بهبود می بخشند و به شما امکان می دهند تصمیمات آگاهانه و دقیقی بگیرید که موفقیت شما را تسریع می کند.

دقت 100%: برای استفاده از مزیت رقابت خود، داشتن اطلاعات دقیق در برنامه ریزی، تحلیل و گزارش نیز مهم است. این با دسترسی بلادرنگ به دست می آید، که می تواند دسترسی فوری به نحوه عملکرد کسب و کار شما در سطح عملیاتی یا استراتژیک را فراهم کند. اگر همه کارکنان در زمان مناسب و در لحظه مناسب مطلع شوند، حدس و گمان به طور کامل حذف می شود، بنابراین ماده ای برای تصمیم گیری آگاهانه ایجاد می شود.

تجسم داده های تعاملی: با ظهور منابع داده بیشتر، نیاز شدیدی به جمع آوری یک نقطه دسترسی متمرکز وجود دارد که بتوان آن را به روشی تمیز و با بینش فوری ارائه کرد. صفحات گسترده سنتی مانند اکسل آنقدر فشرده شده اند که تصمیم گیری تجاری می تواند به پیمایش نامحدود و جستجوی اطلاعات مناسب ختم شود. از آنجایی که پردازش محتوای بصری انسان بسیار سریعتر از متن نوشته شده است، گرافیک در حال تبدیل شدن به استاندارد برای ارائه های مدرن است. و نه فقط نمودارها و نمودارهای معمولی، بلکه گزارش‌های تعاملی، تجسم هر مرحله از فرآیند کسب‌وکار، پیش‌بینی نتایج و ارائه بینش‌های فوری و کاربردی به کاربران تجاری.

ویژگی های سلف سرویس: پیاده سازی سلف سرویس مدرن BI به راحتی و بدون نیاز به مهارت های فنی فنی خاص امکان پذیر است. در نتیجه، این امکان دسترسی گسترده شرکت به معیارهای عملکرد ارزشمندی را فراهم می‌کند که افراد می‌توانند به سرعت آن‌ها را به اشتراک بگذارند، و سطحی از چابکی و تحرک را فراهم می‌کند که فرآیندهای سنتی داده به سادگی نمی‌توانند با آن مطابقت داشته باشند.

افزایش ارتباطات: با ویژگی های تعاملی، نیازی به تکیه بر گزارش های ثابت یا ارتباطات ایمیلی نیست. این ابزارهای تحلیلی قدرتمند را می توان به راحتی با همکاران، مدیران، مشتریان و هر ذینفع مرتبط دیگر به اشتراک گذاشت تا همه را در جریان آخرین تحولات قرار دهد. این کار ارتباط را کارآمدتر می کند و در عین حال همکاری و فرهنگ مبتنی بر داده را در کسب و کار تقویت می کند.

پیش بینی دقیق: توانایی پیش بینی نتایج آینده یکی دیگر از مزایای بزرگ است. با تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی و فعلی شما برای یافتن الگوها و روندها، فناوری‌های تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، انتخابی را به آینده در چندین زمینه ارائه می‌کنند. به این ترتیب، می توانید پیش بینی های دقیقی در مورد مواردی مانند تقاضای محصول داشته باشید و تولید و استراتژی های خود را از پیش برنامه ریزی کنید.

بینش در زمان واقعی: برای گرفتن بهترین تصمیمات استراتژیک به آخرین داده های موجود نیاز دارید. داشبوردهای BI این کار را با ارائه اطلاعات بلادرنگ به محض در دسترس بودن انجام می دهند. نیازی به مرور بی نهایت پایگاه داده و به روز رسانی دستی همه چیز نیست. تنها با چند کلیک آخرین نتایج موجود را برای تصمیم گیری دقیق دریافت می کنید.

آزادی و انعطاف‌پذیری: با گسترش نکات قبلی، ماهیت متمرکز و کاملاً قابل حمل داشبورد هوش تجاری به این معنی است که می‌توانید به اطلاعات ارزشمند بسیاری از دستگاه‌ها به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته، در هر کجای دنیا که باشید، دسترسی داشته باشید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. این سطح از آزادی و انعطاف‌پذیری به افزایش بهره‌وری و افزایش هوش تجاری بر مبنای ثابت ترجمه می‌شود – یکی از عناصر کلیدی موفقیت.

ابزارهای پیشرفته تحلیلگر داده ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. از استخراج و صفحات گسترده گرفته تا سیستم های اطلاعات محلی، هر راه حل تحلیلی موجود نقش متفاوتی در به حداکثر رساندن ارزش آفرینی دارد. برای اینکه به شما کمک کنیم هر قطره از ارزش تلاش‌های BI خود را کاهش دهید و از طراحی بهینه داشبورد BI برای استراتژی‌ها یا اهداف خاص اطمینان حاصل کنید، ما 12 بهترین روش را که می‌توانید پیاده‌سازی کنید، بررسی می‌کنیم

هوش تجاری

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound