چالش برتر هوش تجاری :از آنجایی که کسبوکارها در هر اندازه برای درک حجم فزاینده دادههایی که جمعآوری میکنند عجله دارند، با چالشهای هوش تجاری مختلفی روبرو میشوند که تلاشها برای مولد، مؤثر و مفید کردن فرآیندهای BI را پیچیده میکند.
چالشها توسط عوامل متعددی شکل میگیرند، از جمله زیرساختهای دادههای متنوع، مسائل مدیریت داده، انواع جدیدی از قابلیتهای BI و سطوح مختلف سواد داده در نیروی کار. از یک طرف، تیمهای BI باید اطمینان حاصل کنند که حاکمیت دادهها و حفاظتهای امنیتی مناسب اعمال میشوند. از سوی دیگر، آنها باید نشان دهند که چگونه BI می تواند به کارگران، از جمله افرادی که سواد اطلاعاتی کمتری دارند، سود برساند.
مجموعه دیگری از چالش های BI حول تغییرات در روش هایی است که از ابزارهای هوش تجاری در سازمان ها برای هدایت تصمیمات تجاری استفاده می شود.
پورتر ثورندایک، مدیر محصول WebFocus BI و پلتفرم تجزیه و تحلیل Tibco Software گفت: «BI سنتی معمولاً شامل دادهها و برنامههایی است که توسط فناوری اطلاعات هدایت میشوند». Thorndike گفت که رویکرد سنتی اطلاعات را از طریق داشبورد، گزارشها و پورتالها با گردشهای کاری کاملاً تعریفشده در اختیار کاربران تجاری قرار میدهد.
از دیگر موارد چالش برتر هوش تجاری علاوه بر پرس و جو و گزارش مرسوم، استراتژیهای BI اغلب نیاز به ترکیب BI موبایل، BI بیدرنگ و تجزیه و تحلیل ، تجزیه و تحلیل افزوده و سایر برنامههای تخصصی دارند که چالشهای استقرار و مدیریت را بیشتر میکند.
از آنجایی که مدیران BI و داده به همه مسائل می پردازند، باید تعادل مناسبی بین چابکی خودسرویس و حکمرانی خوب ایجاد کنند . زمان سریعتر برای بینش می تواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند. اما این باید در برابر نگرانیهای مربوط به امنیت داده و حفظ حریم خصوصی و خطری که کاربران تجاری ممکن است یافتههای نادرست را تداوم بخشند، متعادل شود. همانطور که ثورندایک می گوید، “آیا سرعت ایجاد این بینش ها ارزش دارد که بدانیم برخی از بینش ها ممکن است معیوب باشند؟”
در اینجا نگاهی دقیقتر به چالشهای برتر هوش تجاری برای شرکتها، بهعلاوه توصیههایی از متخصصان BI در مورد نحوه اجتناب و غلبه بر آنها داریم.