تجزیه و تحلیل BI

تجزیه و تحلیل BI چگونه انجام میشود ؟گزارش های تعاملی، تجسم های غنی و قابلیت های جاسازی شده دیگر در دنیای تحلیل و هوش تجاری کافی نیستند. حداقل، آنها برای تغییر یک تجارت برای پذیرش گسترده تر ابزار پیشرفته BI کافی نیستند. بسیاری از افراد به استفاده از ابزار صفحه گسترده انتخابی خود ادامه می دهند زیرا با آن راحت هستند. با این حال، بر تیم های داده فشار وارد می شود تا پیاده سازی، مدیریت و مصرف BI آسان تر شود. به همین دلیل است که کلمات کلیدی بازاریابی مانند سلف‌سرویس ، سواد داده و داستان سرایی داده‌ها در پیشبرد پذیرش پلت‌فرم مدرن BI بسیار محبوب هستند.

برای آسان‌تر کردن تجزیه و تحلیل و BI برای متخصصان و غیرمتخصصان به طور یکسان، تجزیه و تحلیل افزوده شده و هوش تصمیم‌گیری (DI) دنیای تجزیه و تحلیل را طوفانی کرده است. در واقع، تحقیقات گروه استراتژی سازمانی (ESG) نشان داد که از بین تمام قابلیت‌های موجود در پلتفرم‌های BI، تجزیه و تحلیل افزوده بزرگترین سرمایه‌گذاری خالص جدید را مشاهده می‌کند – با انتظار رشد ۸۸ درصدی در سال آینده.

تجزیه و تحلیل افزوده چیست و در کجا اعمال می شود؟ تجزیه و تحلیل افزوده ایده القای هوش به چرخه حیات تجزیه و تحلیل از طریق اتوماسیون، یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی (NLP) است. هدف افزایش تجزیه و تحلیل داده ها از طریق بهینه سازی فرآیندها و گردش کار، بهبود اشتراک گذاری داده ها و همکاری، توانمندسازی ذینفعان و گسترش استفاده از تجزیه و تحلیل و ابزارهای BI است. برخی از آن حوزه های کلیدی شامل موارد زیر است:

  • کشف داده ها این امر با خودکار کردن جستجو و در دسترس بودن داده‌های داخلی و خارجی مرتبط در چند دقیقه به دست می‌آید تا مجموعه داده‌ها بتوانند بهتر به سؤالات پیش‌بینی پاسخ دهند.
  • آماده سازی داده ها تجزیه و تحلیل افزوده می تواند داده ها را ترکیب کند، روابط را پیدا کند و بهترین اقدامات را برای تمیز کردن، غنی سازی و دستکاری آن داده ها توصیه کند.
  • توصیه ها اینها بر اساس قصد و رفتار کاربر پیش‌بینی‌کننده هستند تا با نگاه کردن به داده‌ها به روش‌های مختلف، بینش‌های آگاه از زمینه و بسیار مرتبط را فعال کنند.
  • تجزیه و تحلیل مکالمه. ذینفعان می توانند با تعامل با سیستم ها با استفاده از زبان طبیعی، بینش ها را کشف کنند. نتایج از مجموعه داده های پیشنهادی و سؤالات احتمالی اضافی تا نمودارها، نمودارها و داشبوردهای مربوطه متغیر است.

با این حال، جفت کردن تجزیه و تحلیل های تقویت شده با BI سنتی یا حتی مدرن کافی نیست. ابزارهای BI سنتی ریشه در تحلیل های تاریخی زیر مجموعه های داده دارند. داشبوردهای تولید شده، در حالی که تعاملی هستند، عمدتا ثابت هستند. به علاوه، ممکن است یک داشبورد کافی نباشد، بنابراین تحلیلگران کسب و کار مجبور می شوند بین داشبوردهای متعددی بپرند. کسب و کار مدرن ایده آل باید داده محور، چابک و قادر به کار در زمان واقعی باش.

هوش تجاری

majid daneshinejad

مجید دانشی نژاد توسعه دهنده وب .مقاله نویس و طراح سایت .کارمند هوش تجاری مسلط به ابزارهای داشبورد مدیریتی .علاقه مند به تولید محتوا و سئو و رشد و توسعه شبکه ها اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound